Doradca Finansowy - bezpłatne doradztwo finansowe
Bezpłatne doradztwo finansowe

Zmarnowane pieniądze na promocję obligacji 500 plus

News Opublikowano: 01-12-2016
senior

Bank PKO jest głównym agentem emisyjnym obligacji detalicznych dla beneficjentów programu „Rodzina 500 plus” Na ich promocję wydał 5 mln zł., a chętnych brak. Wartość sprzedanych dotąd papierów wartościowych była bowiem aż pięciokrotnie niższa.

Emisja spotów reklamowych Rodzinnych Obligacji Skarbowych, które mogli nabyć wyłącznie beneficjenci programu była bardzo wysoka i znacznie przerosła samo zainteresowanie ich zakupem. Według danych przekazanych przez Ministerstwo Finansów w październiku 2016 roku przeznaczyli na nie 783 tys. zł.

Czy wzrośnie popyt na Rodzinne Obligacje Skarbowe?

Według zapewnień Ministerstwa Finansów popyt na te obligacje ma systematycznie wzrastać. Podobnie jak było w przypadku zainteresowania programem Mieszkanie dla Młodych. „Dostępna kwota, jaką beneficjenci programu „Rodzina 500 plus” mogą przeznaczyć na zakup obligacji rodzinnych, narasta z każdym miesiącem. Zakładamy, że popyt na te instrumenty będzie się ujawniał sukcesywnie, co obserwujemy już w pierwszej dekadzie listopada, w której kupiono wyraźnie więcej obligacji rodzinnych niż w tym samym okresie października” – komentował podsekretarz stanu w MF, Piotr Nowak.

Największym zainteresowaniem nabywców cieszyły się obligacje o najkrótszym okresie oszczędzania 2-letnie (79 proc.). W dalszej kolejności oszczędzający wybierali obligacje 4-letnie (14 proc., 118,8 mln zł), 10-letnie (5 proc.) oraz 3-letnie (2 proc.) – wynika z komunikatu. Ministerstwa Finansów. Popyt na Rodzinne Obligacje Skarbowe na tle października wyniósł niecałe 0,1 proc.

Ile kosztował spot reklamowy?

PKO Bank Polski jako główny agent emisyjny Rodzinnych Obligacji Skarbowych przeznaczył na promocję tej inwestycji aż 5 mln zł, z czego produkcja spotu kosztowała go 284 549, 43 ZŁ. Do tego dochodzą koszty związane z adaptacją spotu na potrzeby pozostałych środków przekazu – 87 000 zł. W sumie PKO BP musiało zapłacić agencji reklamowej 5,38 mln zł brutto.

Czy tak niskie zainteresowanie Rodzinnymi Obligacjami Skarbowymi oznacza, że Polacy nie chcą oszczędzać?

 

Magdalena
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *