Doradca Finansowy - bezpłatne doradztwo finansowe
Bezpłatne doradztwo finansowe

Reklamy kredytów będą bardziej czytelne

News Opublikowano: 19-07-2016
pieniadze

Nadchodzą duże zmiany dla reklam produktów pożyczkowych – jak czytamy na portalu finansowym Bankier w lipcu 2016 roku. Do tej pory niejednokrotnie zdarzało się, że kredytobiorca nie zauważył informacji przedstawionych drobnym drukiem, skutkiem czego zaciągał kredyt, który kosztował go znacznie więcej niż przypuszczał. Już niedługo taka sytuacja będzie niemożliwa na skutek zmian w prawie.

Dobra zmiana dla kredytobiorców

Banki i firmy pożyczkowe wkładają dużo wysiłku i pieniędzy w skuteczną reklamę swoich produktów. Czasem ich działania są na granicy moralności. Pożyczka, czy kredyt gotówkowy reklamowany jako zupełnie darmowy, po wczytaniu się w informacje napisane małym druczkiem okazuje się „okraszony” niemałą prowizją. Nic dziwnego, że klient może poczuć się zmanipulowany i oszukany.

Ustawa o kredycie hipotecznym zostanie poddana korekcie. Już wkrótce instytucje finansowe będą musiały zmienić graficzny sposób przedstawiania konsumentom reklam. Informacje dotyczące kosztów produktu pożyczkowego będą musiały być wyeksponowane w ten sam sposób, co inne dane zawierające liczby (np. zerowe oprocentowanie produktu), czyli billboard, czy spot będzie zawierał taką samą wielkość czcionki przy prezentowaniu kredytu, pożyczki.

Dzięki tym zmianom, kredytobiorcom znacznie trudniej będzie „nadziać się” na tylko pozornie korzystny kredyt, bo wszystkie informacje będą przedstawione w tak samo czytelny i widoczny sposób. Banki i firmy pożyczkowe z kolei będą musiały wykazać się większą elastycznością, by mimo tych zmian w ustawie, utrzymać sprzedaż produktów zadłużeniowych na takim samym poziomie.

Malwina
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *