Doradca Finansowy - bezpłatne doradztwo finansowe
Bezpłatne doradztwo finansowe

Pokolenie Millenarsów zagrożeniem dla sektora bankowego?

News Opublikowano: 15-06-2016
rodzina 500 plus

Leniwi, nieodpowiedzialni, lekko zadufani – tak o pokoleniu minionego tysiąclecia można przeczytać na większości portali internetowych. Kim są i jaki mają wpływ na współczesną gospodarkę i bankowość?

Kim są Milllenarsi?

Pokolenie tzw. Millenarsów to osoby urodzone w latach 1980 – 2000, czyli ok. 11 mln współczesnych Polaków. Według badaczy społecznych różni się ono najbardziej w porównaniu z innymi generacjami. Uznaje się, że Millenarsi są mniej zainteresowani gromadzeniem dóbr materialnych i mniej ulegli reklamom, co stanowi wyzwanie głównie dla sektora bankowego. Mają oni zdecydowanie bardziej praktyczne podejście do posiadania pieniędzy. Wiedzą, że są one potrzebne, zdają sobie sprawę, że należy na nie zapracować, ale jednocześnie chcą je wydawać na to, żeby się pokazać.

Czy Millenarsi stanowią zagrożenie dla sektora bankowego?

Zdaniem analityków biznesowych pokolenie Millenarsów to pokolenie osób śpiących z telefonem. Stanowi on dla nich główne źródło informacji, jest też podstawowym kanałem komunikacji ze światem. Dzięki temu jest również dobrze poinformowane i bardzo chętnie dzieli się swoją opinią o produkcie, zarówno tą pozytywną, jak i negatywną.

Co istotne, generacja ta wymaga od dużych firm zmian technologicznych, zmian w ofercie i w modelu biznesowym. Osoby młode chętniej pożyczają w instytucjach pozabankowych, niż w bankach, ponieważ chcę mieć wszystko czego zapragną od razu. Instytucje finansowe z kolei wymagają m.in. stałego zatrudnienia i stałych wpływów na rachunek.

Szacuje się, że pokolenie Millenarsów stanowi ok. 30 proc klientów banków, stąd też wydaje się, że konieczna jest zmiana podejścia instytucji finansowych do tej generacji osób. Przewiduje się, że jeżeli miałyby powstać jakieś zagrożenia dla banków, to mogą się one pojawić w obszarze płatności. Pokolenie Millenarsów chce przede wszystkim móc utożsamiać się z marką. Jest przedsiębiorcze i wymagające, stąd też instytucje finansowe powinny uwzględnić tę wiedzę projektując swoją ofertę handlową.

Magdalena
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *