Doradca Finansowy - bezpłatne doradztwo finansowe
Bezpłatne doradztwo finansowe

Aplikacje mobilne przyszłością banków

News Opublikowano: 21-10-2016

Bankowe aplikacje mobilne są coraz częściej używane przez klientów. Służą nie tylko do załatwiania transakcji finansowych, ale przede wszystkim są wykorzystywane w służbie społecznej integracji. Mają wiele zalet zarówno dla klientów, jak i banków, które dzięki nim mogą lepiej dopasować ofertę do potrzeb poszczególnych osób.

Federal Deposit Insurance Corporation (FDIC) ogłosił niedawno, że aplikacje mobilne mogą zaspokajać szczególne potrzeby swoich klientów, a w szczególności tych zaniedbanych. Angażują także ich w długoterminowe i zrównoważone relacje, rozszerzając tym samym krąg osób korzystających z bezpiecznych usług finansowych, tym bardziej, że ponad 40 proc. osób niekorzystających w ogóle z usług bankowym jest w posiadaniu smartfona.

Zalety bankowości mobilnej

Bankowość mobilna obniża niedociągnięcia w tradycyjnej bankowości. Umożliwia m.in. uzyskanie informacji o stanie rachunku, przychodzących środkach czy możliwym debecie. Pomaga w kontrolowaniu finansów osobistych i bieżącym zarządzaniu nimi. Rozliczanie jest proste i wygodne, ponieważ istnieje dzięki niej możliwość płacenia rachunków (np. czynszu).  Dodatkowo jej funkcjonalność pozwala śledzić oferty produktów bankowych, zakładać lokaty czy zaciągać kredyty.

Bankowości mobilnej nie należy traktować jako narzędzia ubankowienia samego w sobie.

FDCI ogłosił także, największą dyskusję wzbudziła kwestia bezpieczeństwa, która zdaniem klientów banków jest oceniana nieco niżej. Badani wyrażali obawy, że używając bankowości mobilnej, są bardziej narażeni na ryzyko oszustwa, hackingu, czy m.in. nieautoryzowanego dostępu do rachunku. Wszystko jednak wskazuje na to, że bankowość mobilna to przyszłość instytucji finansowych.

Magdalena
Oceń:
Ocena: 0.0/5 (liczba glosow: 0)
Dodaj opinię

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *